Zaparcia - jak skutecznie walczyć z zaparciami?
Płatki owsiane, czyli surówka piękności
Dietetycy i kosmetolodzy radzą jadać „surówkę piękności, czyli surowe płatki owsiane z mlekiem oraz dodatkiem pokrojonych jabłek, posiekanych orzechów laskowych, miodu i soku z cytryny. Przetwory z owsa są bardzo odżywcze, dobrze wpływają na włosy, skórę i paznokcie.
 
Opracowano na podstawie: „Deptane po drodze”, Irena Gumowska, Wydawnictwo PTTK Kraj, Warszawa 1989
 
Zaparcia - fachowy poradnik, jak walczyć z zaparciami

zaparciaNajczęstszą przyczyną zaparć są: stres, nieprawidłowe odżywianie i nieregularny tryb życia. Nadużywanie środków przeczyszczających może spowodować poważne powikłania zdrowotne, natomiast odpowiednia dieta i zmiana trybu życia, o czym piszą autorzy, przyniosą oczekiwane efekty. Przykładowe jadłospisy oraz wskazówki dietetyczne pomogą w zwalczaniu tej dolegliwości.
Książka zawiera również informacje o środkach farmakologicznych stosowanych w leczeniu zaparć, które mogą być zażywane wyłącznie po konsultacji z lekarzem i tylko wówczas, gdy zawiodły inne metody.

 
Orkisz, cudowne zboże, św. Hildegarda z Bingen, błonnik na zaparcia

Orkisz jest jedną z niewielu roślin niemal w całości przyswajanych przez organizm człowieka. Orkisz był już uprawiany w starożytnym Egipcie, Azji i Europie. W kilku miejscach wspomina o nich Stary Testament: „Weź sobie pszenicy i jęczmienia, bobu i soczewicy, prosa i orkiszu: włóż je do tego samego naczynia i przygotuj sobie z tego chleb. Będziesz go spożywał przez tyle dni, przez ile będziesz leżał na swym boku - przez trzysta dziewięćdziesiąt dni” (Księga Ezechiela, 4,9; cytat na podstawie Biblii Tysiąclecia).

Więcej…
 
Dieta na zaparcia, do stosowania co dzień

1. Rano na czczo: szklanka zimnej wody, szklanka soku owocowego, zimnego kompotu ze śliwek. Zamiast kompotu ze śliwek można zjeść kilka śliwek suszonych namoczonych przez noc w wodzie.

2. Po pół godzinie należy zjeść śniadanie: mocna kawa ze śmietanką, chleb razowy z masłem, konfitury lub miód.

3. Drugie śniadanie: surowe owoce lub kwaśne mleko.

4. Obiad: zupa owocowa, jarzynowa, mięso z ziemniakami, z sałatą z octem lub śmietaną, surowe owoce lub słodki kompot. Po obiedzie kawa mocna ze śmietanką.

5. Kolacja: chleb z masłem, z wędliną, kiszone ogórki, ser, owoce, płyny w większej ilości niż po obiedzie.

6. Przed snem: surowe owoce lub szklanka kefiru.

Opracowano na podstawie: "Przewlekłe zaparcia i biegunki u dorosłych", Henryk Bomski, PZWL, Warszawa 1986

 
Śmierć mieszka w jelitach, czyli uwaga na zaparcia

Zaparcia mogą być przyczyną wielu dolegliwości, na przykład bólów głowy. A to wszystko przez szkodliwe substancje zalegające w jelitach i przedostające się do krwi. Zaparcia mogą także być przyczyną zaburzeń pracy żołądka, wątroby i nerek.

Więcej…
 
Płatki owsiane - zdrowie z polskich pól

Płatki owsiane spośród wszystkich płatków mają największą wartość odżywczą. Zawierają najwięcej składników mineralnych, takich jak: żelazo, magnez, cynk, a także witamin z grupy B. Zawierają również dużo witaminy E (1,80 mg na100 g produktu). Płatki owsiane z powodu większej zawartości tłuszczu są również trochę bardziej kaloryczne od płatków żytnich, pszennych czy jęczmiennych: 3 łyżki płatków owsianych (ok.30 g) dostarcza 110 kcal. Płatki owsiane są niezastąpionym składnikiem każdego śniadania. Można je spożywać same, z mlekiem, jogurtem lub serkami owocowymi.

Więcej…
 
Poznaj pracę układu trawienia, zrozumiesz zaparcia

Chcesz poznać przyczynę zaparć, poznaj budowę układu pokarmowego. Dowiesz się, że trawienie zwykłego obiadu może trwać nawet kilkadziesiąt godzin. Dlatego jest bardzo ważne, co, jak i kiedy jemy. Jama ustna połączona jest z żołądkiem za pomocą przełyku. Po żołądku następuje jelito cienkie. To bardzo cienka rura o średnicy 3-5 cm i długości 6-7 m. Jelito cienkie dzieli się na łączącą się z żołądkiem dwunastnicę, jelito czcze, następnie jelito kręte, które uchodzi do jelita grubego. Przewód pokarmowy kończy się jelitem grubym, który także jest elastyczną rurą o średnicy 3-8 cm, długości: 1,5-2 m. Kończy się odbytnicą położoną tuż przed kością krzyżową. Łącznie jelito cienkie i grube mają około 8 metrów długości.

Więcej…
 
Domowe i szybkie sposoby na zaparcia

Regularne ćwiczenia fizyczne i jedzenie pokarmów z dużą zawartością błonnika pomagają prawidłowo działać układowi pokarmowemu. Skutecznie walczą z zaparciami.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 5